Zoekmachine optimalisatie SEO voor Makelaars

Zoekmachine optimalisatie SEO voor Makelaars

Makelaars vertrouwen al jaren op Funda en terecht, maar wat ze vaak niet weten is dat ze alle data direct doorspelen naar een derde partij terwijl het zo belangrijk is om ook je eigen data als makelaar op te bouwen. Waarom? Omdat het op orde hebben van je data de GOODWILL zal worden van de toekomst. Niemand betaalt meer voor GOODWILL maar wel voor een waardevol klantenbestand.

Het is dus belangrijk als makelaar om te bouwen aan je virtuele vastgoed online. Wat bedoel ik hier precies mee? Alles wat je plaats op je eigen website (tekst, foto’s en video’s) kun je zien als een virtuele bouwsteen. Hoeveel meer tekst, foto’s of video’s je plaatst op je website hoeveel meer virtuele bouwstenen je aan het opbouwen bent. Elke virtuele bouwsteen die je plaatst op je website zorgt voor een extra zoekresultaat binnen Google. Het is dus van belang dat je regelmatig virtuele bouwstenen toevoegt aan je website.

Wat kun je als makelaar doen om zoveel mogelijk virtuele bouwstenen op je website te plaatsen. Het antwoord is? Het plaatsen van content in combinatie met het correct aanleveren van deze content zoals Google deze graag wil ontvangen. Het correct aanleveren van deze content en voldoen aan de eisen die ze stellen noemen wij ook wel zoekmachine optimalisatie SEO.

Google veranderd steeds meer en is langzaam aan het veranderen in een digitale assistent. De surfer stelt steeds meer vragen aan Google. Vroeger vulde je wat kernwoorden in terwijl je nu gewoon feitelijk vragen kunt stellen aan Google. Hierdoor is het van belang dat jij ook als makelaar naar voren komt op deze vragen en het liefste ook bovenaan. Het is dus van belang dat jij je site en teksten optimaliseert voor de surfer en voor google.

Om er achter te komen wat voor teksten je je op je website moet plaatsen moet je in de huid kruipen van de surfer, de website bezoeker. Wie is het? waar komt hij of zij vandaan en wat wil hij of zij precies? Iemand die surft op het internet heeft altijd pijn. Hij of zij is altijd op zoek naar een antwoord op een vraag. Het is dus van belang dat jij antwoord geeft op die vraag. Je plakt dus een pleister op zijn pijn. (je geeft antwoord op zijn of haar vraag). Als iemand zijn huis gaat verkopen kun je je afvragen wat voor pijn er leeft bij die persoon. Een reden (de pijn) kan zijn. Dat hij gaat scheiden. Het huis staat onder water (hypotheek). Hij is zijn baan verloren en moet noodgedwongen zijn huis gaan verkopen. De bezoeker is dus op zoek naar antwoorden hoe hij het beste in zo’n situatie kan handelen. Dus als jij op jouw website pleisters plakt. Dus antwoord geeft op dit soort vragen dan zullen mensen eerder bij je terecht komen.

  • Zijn je pagina titels geoptimaliseerd?
  • Gebruik je een CTA meta descriptions? (CTA= call to action)
  • Is de opbouw van je teksten duidelijk. Maak je gebruik van (H1, H2, H3)?
  • Zijn je afbeeldingen geoptimaliseerd?
  • Zitten er fouten in je sitemap? (de navigatie kaart zoals je deze moet aanleveren bij Google)
  • Ontvang je crawlfouten, HTML verbeteringen of waarschuwingen in je Search Console?
  • Kloppen je schema.org gegevens nog? (Je ID koppeling met Google)
  • Heb je last van gebroken links, 404 enz?

Als makelaar bedien je een bepaalde regio. Het is dus van belang dat je in die regio ook gevonden gaat worden. Wat kun je doen om bovenaan in Google te komen als mensen bijvoorbeeld makelaar…..plaatsnaam intoetsen bij Google. Het allerbelangrijkste is dat jij jouw pagina op de juiste manier aanlevert bij Google. Hier gaan de meeste bedrijven al de mist in omdat ze niet weten hoe ze het op de juiste manier moeten aanleveren. Google stelt zo veel eisen. Als je hier meer over wil weten controleer dan even deze link. Google SEO starter guide. Naast het aanleveren van content op de juiste manier is ook het van belang dat je je bedrijfsgegevens op de juiste manier aanlevert bij Google zodat ze precies zien wat je doet. Als ze precies weten wat je dienstverlening is dan komt dit ook naar voren in Google als mensen er naar zoeken.

Een must voor iedereen met een website is dat zijn website mobiel vriendelijk is. Dus niet een enkele pagina die is gemaakt voor mobiel maar een pagina die afhankelijk van de gebruiker de juiste elementen laat zien. Wil jij weten of jouw website mobiel vriendelijk is? Check of jouw makelaars website mobiel vriendelijk is. Is je website niet mobiel vriendelijk dan zou ik direct actie ondernemen omdat dit de toekomst gaat worden.

Ik kan me voorstellen dat je als makelaar je hier niet constant mee bezig wil houden. Logisch want het is een bijzondere tak van sport die ook nog eens continu veranderd en het is ook nog eens enorm arbeidsintensief.

Wij van Marketing voor Makelaars kunnen je hierbij helpen. Wij nemen de zoekmachine optimalisatie volledig voor je over. Wij zorgen ervoor dat je website naar voren komt op de belangrijkste termen waar jouw doelgroep op zoekt. Wij voegen constant nieuwe content toe aan je site en optimaliseren deze content voor Google. Wij zorgen er dus voor dat de content die we aanleveren voldoet aan de laatste eisen die Google stelt.

Je hoeft je als makelaar geen zorgen meer te maken over de organische vindbaarheid van je site. Wij zorgen ervoor dat je gevonden gaat worden op de belangrijkste termen die voor jouw makelaarskantoor van belang zijn. Daarnaast nemen we ook de lokale zoekmachine optimalisatie mee in het traject zodat we lokaal (in jouw omgeving) ook beter gevonden gaan worden.

Laat het me weten door antwoord te geven met één van de Facebook emoticons.

Meer weten?

Wil je graag weten wat wij als marketing voor makelaars voor jouw makelaarskantoor op het gebied van Zoekmachine optimalisatie SEO zouden kunnen betekenen? Neem dan contact op via het contactformulier of bel 0653928093.