Online Marketing voor Makelaars | Klik HIER voor gratis TIPS

Wat voor antwoord geef jij als makelaars aan een klant als hij aan je vraagt of je online actief bent? Zeg je vol overtuiging ja omdat je je woningaanbod op Funda plaatst of weet je van jezelf dat je niet echt online actief bent?

Steeds meer verkopers van woningen vinden het belangrijk dat makelaars naast de plaatsing op Funda ook online actief zijn. Alleen online actief zijn is nogal een breed begrip.

Online marketing is een gericht plan hebben om via online kanalen een doel te bereiken. Welke kanalen je hiervoor gebruikt is afhankelijk van je doel en de middelen die jezelf hebt om in te zetten. Hieronder een kleine greep van middelen die je kunt inzetten om je online marketing te versterken.

  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Google +
  • Twitter
  • Linked-in (zakelijk)

er zijn nog veel meer kanalen die zicht richten op social media maar dit zijn in Nederland de belangrijkste kanalen

  • Google AdWords
  • Bing Ads
  • Facebook adverteren
  • LinkedIn Ads
  • YouTube adverteren
  • Twitter adverteren
  • Google Shopping
  • Gmail Sponsored Promotions
  • Google Display Netwerk
  • Remarketing
  • Beslist.nl
  • Marktplaats Admarkt

Ik begrijp dat je als makelaar niet op alle kanalen actief kunt zijn en dat hoeft ook niet. Het gaat erom dat je als makelaar een keuze gaat maken welk kanaal je gaat gebruiken. Kies een kanaal waar je zelf op actief bent en wat je ook begrijpt.  Ik heb inmiddels zelf de ervaring dat je met Facebook gericht kunt adverteren tegen een acceptabele prijs. Het voordeel van Facebook is dat je bijvoorbeeld je advertentie (Je woningaanbod) kunt laten zien aan de juiste doelgroep. Je kunt je doelgroep bepalen n.a.v. de volgende keuzemogelijkheden.

Demografisch

  • Leeftijd
  • Geslacht
  • Relatie
  • Opleiding en werk
  • Levens gebeurtenissen

Geografisch

  • Land
  • Plaats

Interesse

  • Amusement
  • Eten en Drinken
  • Gezondheid
  • Hobby’s en activiteiten
  • Mode
  • Port & outdoor

Gedrag

  • Digitale activiteiten
  • Reizen
  • Mobiele gebruiker

Zoals je ziet ben je in staat om je woningaanbod voortaan aan de juiste mensen te laten zien. Het heeft weinig zin om een senioren woning te laten zien aan starters. Daarom kun je met Facebook zo enorm goed scoren. Als je hier meer over wil weten bekijk dan ook even mijn pagina die gaat over Micro Websites voor makelaars in combinatie met een Facebook advertentiecampagne. Met onze micro sites en een doelgerichte Facebook advertentie zijn wij namelijk in staat om binnen 14 dagen de perfecte doelgroep te vinden voor jouw woningaanbod. Wil je het eens proberen? Klik hier om naar de pagina te gaan. 

Mocht je al actief zijn op Facebook maar heb je niet altijd voldoende inspiratie of weet je niet wat je moet plaatsen op je Facebook tijdlijn? Klik dan hier om mijn 27 Facebook tips (content ideeën) voor makelaars te downladen. De tips zijn gratis en direct toe te passen op je Facebook tijdlijn.